Acumulación de accidentes

Xulio Xiz.-

En moitas estradas hai letreiros que anuncian que nun momento determinado recorremos un “tramo de acumulación de accidentes”, para avisar ós conductores das especiales circunstancias que concurren na zona, que fan que se orixinen máis sinistros.

Se ata agora non o ten, ben merece un destes letreiros a estrada que desde Rábade vai a Vilalba, que cada certo tempo vai esixindo sacrificios humanos, dos que o último por agora se producíu no momento aproximado (domingo, 3 de outubro) en que eu circulaba entre Lugo e Ourense en condicións especialmente difíciles.

Eso faime pensar nos contrasentidos que se producen, cun gravísimo accidente nunha estrada que non parece ter problema algún para a circulación. E a non existencia destes na interminable estrada entre Lugo e Ourense, cunha choiva infernal e condicións totalmente adversas.

A maior parte do tráfico que parte da capital lucense vai cara o norte por Vilalba ou cara o noroeste pola Nacional VI. Moito menos hacia Ourense, sendo na actualidade unha incógnita de se hai menos relación con Ourense porque as comunicacións son malas ou as estradas son dificultosas porque cara a Ourense vai pouca circulación.

Na estrada Lugo-Ourense téñense rexistrado importantes melloras, eliminando curvas e pasaxes perigosos, desviando o tráfico nas poboacións de Taboada e Chantada, pero aínda así as condicións que os automovilistas atopan nas súas viaxes son impropias dos tempos de hoxe e dunha vía principal.

Ábrense agora dous tramos da autovía do Cantábrico na provincia de Lugo. Son algo máis de nove kilómetros de autovía, cun custo mareante de trinta e oito millóns de euros.

A gran vantaxe desta nova vía, como a de todas as do seu xénero é que razoablemente non deben producirse choques frontais coma o que comento, que son os que producen o maior número de mortes na estrada.

Unha boa solución á circulación entre Rábade e Vilalba é utilizar a autovía ata Baamonde e desde Baamonde ir a Vilalba directamente, rodeando uns kilómetros pero con moita maior seguridade. Esto mentras non rematen as interminables obras que entre Rábade e Vilalba se están facendo para facilitar cruces e desvíos, e que parecen non ir rematar nunca. De todas maneiras, habendo unha estrada dereita entre Rábade e Vilalba parecería moi extraño recomendar un tramo máis longo e máis seguro para evitar unha zona presuntamente problemática.

Puidera ser que os conductores extrememos as precaucacións tanto máis cando maiores sexan as dificultades, relaxando a atención en lugares de plena visibilidade e onde non parece haber problemas importantes.

Daí a colocación dos letreiros que ó principio mencionaba, como toque de atención ós conductores sobre un tramo especialmente problemático aínda que aparentemente non revista dificultade.

12/10/2010

0 comentários :

Danos a túa opinión