Método Cardiofónico de Germán Díaz

Redacción.-

O Instituto de Estudos Chairegos organiza para o vindeiro domingo, 21 de setembro de 2014, ás 20:00, no Auditorio Municipal de" Vilalba, un concerto de GERMÁN DÍAZ. Tamén o IES BASANTA SILVA organiza un concerto didáctico con este mesmo artista para o luns, 22 de setembro, ás 11:45 horas.

Método Cardiofónico. GERMÁN DÍAZ
Latidos de corazón en vinilo, instrumentos mecánicos e zanfona.
O novo espectáculo musical de Germán Díaz está basado nos ritmos de latidos do corazón que o doctor Iriarte gravou nos anos corenta e editou en vinilo co nome de Método Cardiofónico.
Tomando como base estes latidos, crea un universo sonoro único cos instrumentos mecánicos que utiliza e que len os cartóns perforados nos que Germán Díaz escribe as melodías. O playasax, a rolmónica cromática, o órgano de barbaría e a caixa de música, únense á manivela da zanfona, e á gravación de loops en directo para camiñar entre a improvisación e a rixidez dos cartóns perforados.
“Germán tiene no sólo la habilidad de despertar emociones dormidas sino que además a veces llega a paralizarnos el pulso con la delicadeza emocional que expresa mediante sus instrumentos de manivela. Claro que para llevar a cabo su Método Cardiofónico necesita que éste no se detenga ya que la música ha encontrado un aliado insólito en los latidos de corazón grabados en vinilo por el doctor Iriarte, allá por los años cuarenta, con los que documentó diversas lesiones valvulares y que Germán utiliza ahora como bajo rítmico. Así la mayor parte de esta
nueva propuesta del zanfonista parte del sonido (manipulado rítmicamente) de los latidos sobre los que va interpretando ya sea la caja de música (con la Nana 0013 comenzó su actuación) o la zanfona (caso, por ejemplo, del acongojante L ́enfant perdu). Además el chisporroteo del vinilo le da a la música un punto de extrañeza y antigüedad que envuelve el ya de por sí evocador sonido de sus instrumentos.
(...) Nunca, en todas las ocasiones en que he escuchado en concierto a Germán Díaz, he quedado indiferente. Y eso, en este momento de dictadura de la indiferencia (Josep Ramoneda dixit), es ¡insólito! Derribar la indiferencia provocando desde el ingenio creativo es hoy un ejercicio de radicalismo tan necesario (y tan raro) que conviene no perder de vista la luz de un tipo tan radicalmente necesario para la música como Germán Díaz.” (El Club de Jazz. Carlos Pérez Cruz)

GERMÁN DÍAZ.- Naceu en 1978 en Valladolid, onde realiza estudos de guitarra clásica e Filoloxía Clásica na Universidade de Valladolid. Estuda zanfona con Rafael Martín, Pascal Lefeuvre, etc... Actuou por todo o mundo en prestixiosas salas e festivais. Colaborou con numerosas formacións e intérpretes como Rao Trío, Viellistic Orchestra, Wafir Shekeldin Gibril, ...
Único zanfonista do estado que pertenceu á mítica Viellistic Orchestra, Orquestra de zanfonas asentada en Francia cos mellores instrumentistas do mundo. Posteriormente, Germán Díaz formou un dúo co director artístico da Orquestra, Pascal Lefeuvre, e cofundou o Symphonía Quartet, cuarteto ibérico de zanfonas, xunto a Rafael Martín, Marc Egea e Pascal Lefeuvre.

17/09/2014

0 comentários :

Danos a túa opinión